Roklina Otschergraben

Prístup okolo Viedne, smer Sankt Polten, na jeho úrovni odbočiť doľava - smer Mariazell.

Prejsť cez neprehliadnuteľný kopec a za ním dolu až do dediny Reith.

Tu sme odparkovali autobus a pokračovali pešobusom cez vyhliadku Kaiserthrone až k vodopádu Lasingfall.

Otscher - pohľad z vyhliadky Kaiserthrone

Pohľad na majestátny Otscher

Fotogenickou cestičkou smerom dolu k vodnej elektrárni. Z výpustu sa valí voda. Toľké mrhanie... Za elektrárňou prejsť cez drevený mostík a cestou doľava proti prúdu do kaňonu Otschergraben. Chodníkom po brehu potoka, väčšinou po drevených mostíkoch bez zábradlia.

Otschergraben - vodopád Lasingfall

Otschergraben - chodník okolo vodopádu Lasingfall

Otschergraben - cez skalné okno

Na niektorých miestach natiahnuté fixy, takže po daždi tu býva asi veselo. Prichádzame k búde prezývanej Otscher Hias (po slovensky čítaj približne ako Otčer chľast :-) ). Je to miesto na krátke občerstvenie, prípadne ochutnanie miestnych palaciniek.

Otschergraben - napúšťanie vane

Otschergraben - drevené chodníky

Otschergraben - chata Otscher Hias

Po prestávke pokračujeme k vodopádu Mirafall. V čase návštevy mal vodopád Mirafall dosť málo vody, takže to vyzeralo, že hore niekto zabudol zavrieť sprchu. Po oddychu na miestnych laviciach (nejaké dve rakúšanky si na jednom stole rozložili švédske stoly a odišli k vodopádu, ale nevedeli sme, či to jedlo náhodou neotrávili) sa vraciame známou cestou až k elektrárni. Až teraz chápem, že tie fixy popri mostíkoch slúžia aj pri stretnutí turistov v protismere.

Otschergraben - okolo potoka. Nad Otscher Hias

Otschergraben - vodopád Mirafall
Otschergraben - vodopád Mirafall"

Otschergraben - vodopád Mirafall. Niekto zabudol zavrieť kohútik na vodovode

Od mostíka pri elektrárni (voda sa už nevalí, asi opravili kohútik) ďalej po ľavej strane potoka okolo samotnej nádrže do kaňonu Tormauer. Zaujímavé lezecké terény, najmä tie vľavo. Sem sa chodí na ľady, ale v čase našej návštevy už ľady nie sú vytečené. Chodník kľučkuje okolo potoka, miestami zaujímavé skaly v koryte, ich farba sa s nadmorskou výškou mení od sivej až do bielej.

Tormauer

Novinky

So zmenou systému mi zrušilo popisy pod fotkami v článkoch. Budem postupne opravovať a dopĺňať... Zatiaľ prosím o dlhšie podržanie myši nad obrázkom, zjaví sa klasický "ALT"

Zo zahraničia sa zatiaľ rysuje Cyprus, Protaras. Ostatné ešte uvidím (teda - dúfam...) - možno Bali na Kréte...

Zatiaľ pridaných pár fotiek do Malých Karpát 2024.