Skúsenosti s GPS
Na Rodos sme leteli lietadlom TU-154, naspäť lietadlom Boening, počas letu som mohol používať GPS (až počas letu, nie pri vzlete a pristání). S anténou za oknom boli výborné príjmové podmienky. GPS mám nastavenú na formát HDDD°MM´SS.S", WGS84 (dáta z OziExploreru zadávam vo formáte DEG, MIN). Prvé prekvapenie bolo po prílete na letisko Diagoras na Rodose a cestou do mesta Rodos, kedy ma GPS na vstavanej mape neustále presviedčala, že som až do vzdialenosti 1400 m od brehu v mori, aj keď sme evidentne šli autobusom pozdĺž pobrežia. Na východnom pobreží to až také strašné nebolo, len WPT urobený na pobreží je asi 1300 m posunutý do vnútrozemia. Neskúmal som, aký vplyv na zobrazenie by malo nastavenie iného mapového formátu na GPS - prinesené WPT by mali umožniť skalibrovať mapu do požadovanej presnosti (na zoskenovanej mape som sa približne triafal na zaznačené cesty).
Mapy a turistický sprievodca ostrova Rodos
Všetky mapy boli bez akéhokoľvek súradnicového systému a WPT stiahnuté pred cestou z internetu neposkytovali dostatočné podklady na presnú kalibráciu máp. WPT stiahnuté z hlavného mesta Rodos často zavádzali. Pokúšal som sa namaľovať súradnicový systém do mapy, ale kontrola na mieste ukázala, že to bolo nielen nedostatočné, ale najmä veľmi nepresné. Najpresnejšia mapa je aj mapou najpodrobnejšou - automapa Rodosu 1:100 000 z FaB. Niektoré cesty však nie sú zaznačené, sú zaznačené nepresne alebo sa zmenili úplne - ale to pripisujem vývoju po vydaní mapy.
Mapy, ktoré dostanete pri požičaní auta, sú tie isté mapy čo sa predávajú v každom supermarkete za 1 Euro - v rozlíšení asi 1:250 000. Obsahovo sú to rovnaké mapy ako tá, ktorú som si doviezol z Rodosu už pred 6. rokmi (tá je spomínaná 1:200 000 - a to už vtedy nebola nová) - len sú vo farbách pôžičovne, s inými reklamami a podobne.
Turistický sprievodca od Marca Pola je pomerne dobrý, treba ale počítať s tým, že niektoré informácie sa už dávno zmenili (informácie o reštauráciách, hoteloch a podobne).