Na druhý deň po prílete sme sa vybrali miestnym autobusom do Kosu. Švagrovci pobyt končili, a tak sme ich išli pozrieť. Autobus odchádza spred hotela Blue Jay tuším o 9.00, lístok podražil na 1,6 E. Pomerne plný autobus, na ďalšej zastávke nezastavuje a tak vidíme predĺžené ksichty iných turistov. Vyložili nás v centre mesta Kos na autobusáku.

Kos. Kostol neďaleko autobusovej stanice a Agory

Kos, Agora

Odtiaľ sme šli okolo kostola, cez Agoru, na východné vykopávky a popri prístave k fontáne s delfínmi. Tam si nás vyzdvihla švagriná, ktorá nám spravila malý exkurz do histórie Kosu, zaviedla naspäť k Hipokratovmu platanu, k pevnosti Kos, cez alej naspäť do prístavu, okolo známej fontány na koniec letoviska Lambi k hotelu Apollon.

Kos

Kos, vykopávky

Kos, prístav

Kos, Hipokratov platan, 2007

Kos, pevnosť

Tu sme chviľu pobudli, prešli asi 400 m k moru, okúpali sa s výhľadom na Turecko, vrátili sa späť a rozlúčili. Cestou späť obed v taverne a potom sme sa ponáhľali na autobus.

Na autobusáku stáli pripravené dva autobusy. Zadný mal ceduľku Tigaki, než som prešiel k prednému, už ma odchytil šofér a posunkom sa pýta, že kam. Marmari - hovorím. Sadaj - ukazuje na autobus. A čo lístok - pýtam sa. Sadaj (času dosť) - ukazuje. Tak sadám. Autobus sa pohol, za chvílu prichádza sprievodca a vyberá za lístky. Platím 2x 1,6 €, on mi dáva lístok.

Na konci mesta Kos vystupuje a niekam mizne aj s "výpalným". Medzi Tigaki a Marmari zastavujeme za iným autobusom. Časť ľudí prebieha do autobusu pred nami. S trochu malou dušičkou ostávame sedieť, ale autobus nám spoľahlivo zastavuje takmer pred hotelom Blue Jay.