Korfu, Paleokastritsa

Autom od hotela Palm Beach smer Moraitika, pred vstupom do dediny odbočka doľava (za benzínovou pumpou, smer Agios Mateos) a ďalej cez úzke serpentínové cesty. V jednej zo 180-stupňových zákrut do kopca v strede cesty zastal domorodec s nejakým traktorom s prívesom, rozbehol sa doľava s lanom a pokúšal sa celý tento pojazdný cirkus odtiahnuť (alebo také niečo). Cesta-necesta, premávka-nepremávka. Veľký problém vyhnúť sa tomu starému bláznovi. Ale boli aj krajšie situácie.

Korfu, výlet po ostrove, 2006

Ináč strediská po Paleokastrisu sú veľmi podobné - strmá cesta dole, parkovisko, viac- či menej-úzka pláž a skaly a útesy okolo. Značenie ciest nič moc, ak stavali cestu okolo kopca, postavili ju radšej zo všetkých štyroch strán a potom všelijako pooznačovali.

Prešli sme postupne Agios Gordios, Glyfadu i Ermones.  Pláže nič moc, aj keď musím uznať, že niektoré boli aj pieskové. Naopak, pláž v Ermones má zaujímavé skaly nad plážou, možno aj niečo pre neodbytných skalolezcov.

Korfu, Agios Gordios

Korfu, Ermones

Paleokastrisa je so svojimi zálivmi a kláštorom naozaj zaujímavá. Ku kláštoru sme prešli od parkoviska pešo, po semafórmi riadenej ceste - najmä kvôli fotkám a výhľadom. Nádherné výhľady sa tu naskytajú nielen na more, ale aj na priľahlú kopce nad Lakones. Pod nami skaly, útesy, jaskyne, azúrovomodrá voda, lodičky s pestrofarebnými plavkami a biela spenená voda s vlnkami za lodičkou.

Korfu, Paleokastritsa

Lakones - v sprievodcoch označovaný ako balkón Paleokastrisy. Výhľady a fotky odtiaľ naozaj stoja za to. Odporúčam. Dá sa dostať aj pešo z Paleokastrisy po schodoch.

Korfu, Lakones

Korfu, Paleokastritsa z Lakones (balkones :-) )

Korfu, Paleokastritsa z Lakones

Pozri aj dovolenku v Agios Georgios south v roku 2009.