Zochova chata - chodník z HarmónieAutobusom do Horných Orešian. Tu otvorený obchod. Odtiaľ na prvú odbočku doľava, ku kostolu, pred ním doprava a doľava. Asfaltovú cestu vystriedala poľná cesta okolo vodnej nádrže Horné Orešany, neskôr asfaltka až do časti Majdánske (Majdán). Pri potravinách posedenie. Podľa hlasov už poniektorí domáci mali pod čapicou, a to bolo ešte len trištvrte na deväť.

Od Majdanu začína poľná cesta pomerne strmo stúpať po Orešanské sedlo. Od Orešianskeho sedla ešte kúsok hore a potom zas kúsok dole, to len aby sa nepovedalo. Neskôr sa lesná cesta narovnáva a ide pomerne po rovine  až po križovatku Pri Dube. Odtiaľ asfaltkou k horárni Zabité. Pre záujemcov je voda pri elektrickom stĺpe.

Z Horných Orešian cez Majdan a Orešianske sedlo k horárni Zabité

Vodná nádrž Horné Orešany

Majdan

Sprava Smolenický zámok, hore Havranica a Záruby

Za Orešanským sedlom

Nad horárňou Zabité

Pri horárni Zabité

Možnosť úniku v Orešianskom sedle do Dolných Orešian, prípadne od horárne Zabité do obce Doľany asfalkou cca 1 hod. Prameň pri horárni Zabité (pod stĺpom elektrického vedenia - tým na obrázku).

Od horárne Zabité po sedlo Skalka

Od horárne Zabité po Sklenú Hutu ide prašná lesná cesta. Tu ma obiehalo asi 5 osobákov a jedna veľká krava. Vraj špeditéri. Bol som rád, že nešli aj mäsiari, pekári, prípadne celý cirkus :-). To by toho prachu bolo ešte viac.

Od horárne Zabité po Sklenú Hutu

Pred Sklenou Hutou je novoupravený (nedávno upravený pre veľkých vrtákov) prameň. Odskúšaný, osviežujúci, chladný a pitný.

Od Sklenej Huty na sedlo Skalka

Možnosť úniku zo sedla Skalka - modrou do Rohožníka (cca 1 km lesnou cestou, potom asfalt, spolu do 1,5 hod), prípadne červenou do Sološnice (30 minút lesom a 1 hodinu asfaltom)

Od sedla Skalka po Zochovu chatu

Príjemným lesným chodníkom až po sedlo Hubálová. Jedinú výnimku tvoria Taricové skaly, kde sa ide prudko hore po skalách (ako už názov napovedá).

Od sedla Hubálovej po Zochovu chatu asfaltom. Najskôr dole, potom hore a na konci zasa dole.

Od sedla Skalka po Taricové skaly

Taricové skaly

Vysoká

Pánske Uhliská

Horský huncokársky cintorín na Zochovej chate (Modra, Piesok)

Modra, Piesok - po stopách horských ľudí

Modra, Piesok - detské ihrisko pri konečnej autobusu na Zochovej chate

Možnosť občerstvenia vo viacerých pohostinských zariadeniach na Piesku. Únik do civilizácie autobusom od Zochovej chaty.

Zo Zochovej chaty cez Medvediu skalu, Harmóniu do Modry

Od zastávky autobusu na dolný koniec parkoviska. Ďalej červenou veľmi príjemným lesným chodníkom s novými mostíkami cez potok.

Okolo chodníka je drevená výstavka najvýznamnejších slovenských dejateľov posledných rokov - asi. Zaujímavá hlavne pre deti, ja som tam nespoznal ani Štúra ani ostatných :-). Skúste posúdiť vy. Ale za fantáziu a invenciu dávam plný počet bodov.

Zo Zochovej chaty po Harmóniu - strašidelný chodník :-)

Modra - Harmónia

Modra

Možnosť občerstvenia a úniku v Harmónii a v Modre.

Bus do Horných Orešian ma vyšiel na cca 2,60 Eur bez DK, z Modry do Bratislavy na 0,90 Eura s DK. V čase môjho príchodu išiel autobus približne každých 20 minút.

Spolu prejdených viac ako 37 kilometrov za necelých 8 hodín, z toho pohyb 6:46 hod. Slnečno, teplota viac ako 28 st. Celsia.