Zámčisko

Výlet autobusom z Bratislavy do Dubovej. Nakoľko môj autobus stál až pri kostole, musel som sa v Dubovej trochu vrátiť. Od smerovníka v Dubovej je to modrou cez Fugelku na Kuklu vraj hodina štyridsať.

Asfalt po Fugelku nepotešil, ale rozbahnená cesta od Fugelky smerom na Kuklu tiež nie. Našťastie na prvej obrátke sa otáčali aj traktory čo vyvážali hnoj, a tak trochu prestalo aj blato, ale hlavne zápach. Obzrel som cestou aj lezecký Hrad Kukla v areáli.

Dubová

Fugelka a farebný hrad Kukla

Príjemná lesná cesta viedla až po rozcestník Pod vrchami. Tu lesná cesta smerom na Kuklu začala stúpať trochu strmšie hore. Lesná mýtina (skôr rúbanisko) ubrala trochu z možností značenia, ale v podstate ak trafíte príchod na rúbanisko, tak jediná viditeľná cesta vedie vpravo šikmo hore. Kopec pred vami je Kukla. Nad koncom lesa sa na malú chvíľu otvoria aj výhľady. Počas môjho výletu boli obmedzené iba na blízky hrad Červený kameň, ostatné už bolo dosť zahmlené.

Fugelka

Hrad Červený kameň

Ešte chvíľu úzkym chodníkom v mladine a už aj začínam stúpať priamo na Kuklu. Dve-tri miesta sú nepríjemne strmé, trochu to na blate podklzuje, našťastie nie je to príliš dlhé. Za chvíľu prichádzam k vyhliadke na Kukle. Hore nejdem, veď výhľady nie sú nič moc. Zato pán z páru zostupujúceho z vyhliadky je spokojný. Vraj tu už bol niekoľkokrát a vždy bola hustá hmla.

Kukla

Z Kukly zostupujem okolo lezeckých terénov na Čertových zuboch na rozcestík Tri kopce a pokračujem modrou na malý kopček zvaný Tri kopce. Tadiaľto vedie aj Modranský banský náučný chodník. Na troch kopcoch sú príjemné miesta na odpočinok a cedule, aby si ľudia nemysleli, že tie jamy okolo sú iba také obyčajné jamy, ale že sú vlastne veľmi neobyčajné.

Z Kukly smerom na Tri kopce

Čertove zuby - lezecké terény

Tri kopce

Na Hornej Medvedej skale práve nikto nelezie, ale dolu pod skalou pár jedincov a jeden pes pobiehajú.

Horná Medvedia skala

Od Medvedej skaly sa napájam na červenú značku vedúcu príjemne hore až na Zochovu chatu. Na pár miestach je ešte vlhko. Obchádzam jeden spadnutý strom a hore na parkovisko už nejdem. Idem obzrieť skratku popod vlek.

Škrátkovia

Zvyšky snehu v tieni pod Tisovými skalami ešte sú, ale vlek je zatvorený a na kopci sú iba deti s bobami. Vlastne, detský vlek ešte fungoval.

Zochova chata

Zámčisko

Oceňujem príjemne urobený areál na Zámčisku. Odtiaľ už iba prudko dole na rozcestník Pod Zámčiskom, trochu doprava po asfalte a hneď za potokom prudko doľava po lesnej ceste.

Lesnou cestou po žltej značke až na rozcestie Pod Peprovcom a modrou značkou okolo Štúrovej lavičky do Modry. Dvakrát som prechádzal cez potok, pričom tu nebol žiadny mostík. Najmä pri prvom križovaní som sa radšej pár metrov vrátil, lebo som pri pomerne vysokom stave vody a rozmočených drevách vo vode nechcel uhnať šmyk s následným kúpaním.

Nad Štúrovou lavičkou

Štúrova lavička - nuž neviem, či pôvodne Štúr nehovoril o tom, že sem ide na...

Prameň pod Štúrovou lavičkou

Trasa na mape

Novinky

So zmenou systému mi zrušilo popisy pod fotkami v článkoch. Budem postupne opravovať a dopĺňať... Zatiaľ prosím o dlhšie podržanie myši nad obrázkom, zjaví sa klasický "ALT"

Zo zahraničia sa zatiaľ rysuje Cyprus, Protaras. Ostatné ešte uvidím (teda - dúfam...) - možno Bali na Kréte...

Zatiaľ pridaných pár fotiek do Malých Karpát 2024.