Jednoduchá prechádzka v pohorí Malé Karpaty, aj keď trochu ďalej od Bratislavy. Nakoľko sa blížila zahraničná dovolenka, vybral som si len kratšiu a jednoduchšiu prechádzku, aby sa mi príliš neskrátili šľachy a aby som si neuhnal dáky úraz. Romantické údolíčko medzi Plaveckým Petrom a VN Buková je ako stvorené a to nielen pre moje požiadavky, ale aj na vychádzku s malými deťmi. Prvá časť - predprechádzková sa mi moc nevydarila. Pred príchodom autobusu som zistil, že mám síce správnu trasu autobusu, len deň v týždni mi akosi nesedí. A busy, ktoré chodia v piatok, nechodia v sobotu. No nič to, tá hodina a pol sa dá premárniť aj na Železnej studničke.

Plavecký Peter

Od VN Buková k Brezinkám

Brezinky

Brezinky, Jaskyniarska studnička

Pri prameni. Prameň na naberanie bol iba prikrytý niekoľkými konármi

Cestou z Breziniek do Smoleníc. Neďaleko Čela

Zo sedla Zárub k Čertovmu žľabu bolo potrebné obísť popadané stromy. Ale nový chodník bol už priechodný

Úsmev stromu

Smolenice - pohľad na Záruby

Smolenice

Trasa merala približne 14 kilometrov s prevýšením +-530 metrov. Prvá časť za Plaveckým Petrom viedla asfaltkou, neskôr príjemnou lesnou cestou. Asi dvakrát bolo potrebné prekročiť potok. Trasa dobre značená, v rokline je potrebné sledovať značky, asi na jednom či dvoch miestach ma poslali mimo vyjazdenej cesty. Pod vodnou nádržou Buková (VN Buková) pár sto metrov cez hustú vysokú trávu až na schody vedúce na teleso nádrže. Vľavo bufety a kúpalisko, doprava ku kempu.

Bufet s jedlom a nápojmi pred odbočkou žltej na Brezinky. Pri prvých stromoch za bufetom je odbočka doprava a zarastenou cestou okrajom poľa medzi poľom (vľavo) a kanálom (vpravo) až na Brezinky. Tu asfaltom doprava a prvou asfaltkou vedúcou doľava hore. Okolo kaplnky v skale (posedenie) a Jaskyniarskej studničky rovno dobre značenou modrou značkou. Za ohybom cesty vľavo odbočka ku studničke, ale nebudila vo mne nadšenie. Stále rovno hore až do sedla Zárub. Odtiaľ dole s obídením jedného zarúbaného miesta po veternej kalamite. Modrou stále dolu, okolo Smolenického zámku až na bus do Smoleníc. Pre dobré deti zmrzlina pri zastávke (ja som až taký dobrý asi nebol).

Mapa prechádzky na Turistickej mape

Novinky

So zmenou systému mi zrušilo popisy pod fotkami v článkoch. Budem postupne opravovať a dopĺňať... Zatiaľ prosím o dlhšie podržanie myši nad obrázkom, zjaví sa klasický "ALT"

Zo zahraničia sa zatiaľ rysuje Cyprus, Protaras. Ostatné ešte uvidím (teda - dúfam...) - možno Bali na Kréte...

Zatiaľ pridaných pár fotiek do Malých Karpát 2024.